RU
Влияние тенденций развития рынка снековой продукции на формирование инструментов продвижения и сбыта диетических снеков и экопродукции

Номер: 2-3 (392), 2023
Страницы: 123-127
Раздел: Экономика пищевой промышленности
Автор(ы): Жильцова М.С., Кузнецова О.А.

Аннотация:
Рынок эко- и диетических продуктов в последнее десятилетие активно развивается. Маркетинговые ис- следования, проводимые различными компаниями, показывают, что в РФ большинство населения (59%) постоянно покупает различные виды снеков для перекусов, которые, по мнению респондентов, важны для работы их голов- ного мозга (76%), эмоционального состояния (74%) и здоровья в целом. Замена перекусов на полезные и экологич- ные продукты – важное направление для развития пищевых производств. Приведены результаты маркетингового исследования рынка экопродукции, снеков, определены основные потребительные предпочтения. Обозначена важ- ность маркетплейсов в продвижении диетической и экопродукции, предложены направления совершенствова- ния маркетинговой деятельности их производителей в целях завоевания новых целевых сегментов потребителей.

Ключевые слова: пищевая промышленность, экопродукция, диетические снеки, продвижение, маркетплейсы, маркетинг, конкурентоспособность, рынок, потребители

EN
The influence of trends in the development of the market of snack products on the formation of tools for the promotion and sale of dietary snacks and eco-products

Number: 2-3 (392), 2023
Pages: 123-127
Section: Economics of the Food Industry
Authors(s): Zhiltsova M.S., Kuznetsova O.A.

Annotation:
The market for dietary and organic products has been actively developing in the last decade.Marketing research conducted by various companies shows that in the Russian Federation the majority of the population (59%) constantly buys various types of snacks for snacks, which, according to respondents, are important for their brain function (76%), emotional state (74%) and health in general. Replacing snacks with healthy and environmentally friendly products is an important direction for the development of food production. The results of marketing research of the market of eco-products, snacks are given, the main consumer preferences are determined. The importance of marketplaces in the promotion of dietary and organic products is indicated, directions for improving the marketing activities of their manufacturers in order to conquer new target consumer segments are proposed.

Keywords: food industry, eco-products, dietary snacks, promotion, marketplaces, marketing, competitiveness, market, consumers

DOI: 10.26297/0579-3009.2023.2-3.19