RU
Классификация моделей брендов как инструмент управления модернизационными преобразованиями в промышленно-производственной сфере

Номер: 5-6 (377-378), 2020
Страницы: 107-108
Раздел: Экономика пищевой промышленности
Автор(ы): Щепакин М.Б.

Аннотация:
Обосновано влияние характера коммуникационных процессов на состояние конкурентоспособности субъектов предпринимательства и экономики региона. Указано на необходимость осуществления модернизационных преобразований в национальной экономике различного характера на основе разработки и продвижения российских брендов. Обозначено влияние маркетингово-эмоционального компонента в деятельности отечественного товаропроизводителя на решение проблем структурной модернизации промышленно-производственной сферы. Аргументировано, что источником наполнения эмоционального компонента бренда является доверие взаимодействующих сторон, изменяющее маркетинговое поведение субъектов в направлении осуществления эффективных инновационных изменений во всем спектре проблем, связанных с развитием национальной экономики и обеспечением ее экономического роста. Расширена классификация моделей бренда в контексте развивающегося рынка и изменяющегося маркетингового поведения субъектов. Предлагаемая коммуникационная модель бренда с преобладающей маркетингово-эмоциональной доминантой может являться основой для реинжиниринга бизнес-процессов на предприятиях пищевой промышленности.

Ключевые слова: экономика региона, производственная сфера, модернизационные преобразования, пищевая промышленность, маркетингово-эмоциональный компонент, доверие, маркетинговое поведение, классификация моделей бренда, реинжиниринг бизнес-процессов, инновационный фактор, экономический рост

EN
Classification of brand models as a tool control modernization transformation in the industrial and production sphere

Number: 5-6 (377-378), 2020
Pages: 107-108
Section: Economics of Food Industry
Authors(s): Shchepakin M.B.

Annotation:
The influence of the nature of communication processes on the state of competitiveness of business entities and the region’s economy has been substantiated. The need to implement modernization transformations in the national economy of a different nature based on the development and promotion of Russian brands is pointed out. The influence of the marketing-emotional component in the activities of a domestic commodity producer on the solution of the problems of structural modernization of the industrial and production sphere is indicated. It is argued that the source of filling the emotional component of the brand is the trust of the interacting parties, which changes the marketing behavior of subjects in the direction of implementing effective innovation changes in the entire spectrum of problems associated with the development of the national economy and ensuring its economic growth. The classification of brand models in the context of the developing market and changing marketing behavior of subjects is expanded. The proposed communication model of a brand with a predominant marketing and emotional dominant can be the basis for reengineering business processes in food industry enterprises.

Keywords: regional economy, production sphere, modernization transformations, food industry, marketing-emotional component, trust, marketing behavior, classification of brand models, reengineering of business processes, innovation factor, economic growth

DOI: 10.26297/0579-3009.2020.5-6.25