RU
СИНТЕЗ СИСТЕМЫ АВТОМАТИЧЕСКОГО РЕГУЛИРОВАНИЯ ПОЛОЖЕНИЯ ЭЛЕКТРОПРИВОДА ПЕРЕМЕННОГО ТОКА С ТИПОВЫМИ РЕГУЛЯТОРАМИ

Номер: 5-6 (317-318), 2010
Страницы: 74-78
Раздел: Технологическое оборудование и автоматизация
Автор(ы): Ю.П. ДОБРОБАБА, А.Г. МУРЛИН, А.А. ШПИЛЕВ

Аннотация:
Синтезирована система автоматического регулирования положения электропривода переменного тока с типовыми регуляторами, состоящая из двух каналов управления: потокосцепления ротора двигателя и угла поворота электропривода. Канал управления потокосцепления ротора двигателя выполнен двухконтурным с инерционным пропорционально-интегрально-дифференциальным регулятором первой составляющей тока статора двигателя и с пропорционально-интегральным регулятором потокосцепления ротора двигателя. Канал управления угла поворота электропривода выполнен трехконтурным с инерционным пропорционально-интегрально-дифференциальным регулятором второй составляющей тока статора двигателя, с пропорционально-интегральным регулятором скорости электропривода и пропорциональным регулятором положения электропривода.

Ключевые слова: электропривод переменного тока, частотный преобразователь, асинхронный двигатель, регулятор тока, регулятор потокосцепления ротора двигателя, регулятор скорости электропривода, регулятор положения электропривода

EN
SYNTHESIS OF THE AUTOMATIC CONTROL SYSTEM OF REGULATORY TYPE OF THE ELECTRIC DRIVE POSITION OF THE ALTERNATING CURRENT WITH TYPICAL REGULATORS

Number: 5-6 (317-318), 2010
Pages: 74-78
Section: Food Engineering, Processes, Equipment & Automation of Food Production
Authors(s): YU.P. DOBROBABA, A.G. MURLIN, A.A. SHPILEV

Annotation:
The automatic control system of regulatory type of position of the electric drive of an alternating current with the typical regulators, consisting of two command links is synthesised: a rotor magnetic linkages of the engine and an electric drive angle of rotation. The command link magnetic linkages an engine rotor is executed two-planimetric with an inertial is proportional-integralno-differential regulator of the first component of a current of the stator of the engine and with an is proportional-integrated regulator magnetic linkages an engine rotor. The command link of an angle of rotation of the electric drive is executed three-planimetric with an inertial is proportional-integralno-differential regulator of the second component of a current of the stator of the engine, with the is proportional-integrated speeder of the electric drive and a proportional regulator of position of the electric drive.

Keywords: the alternating current electric drive, the frequency converter, the asynchronous motor, the current controller, a regulator magnetic linkages an engine rotor, the electric drive speeder, a regulator of position of the electric drive